Online Diary Izzati Zaidi ❤: AKU CINTA KAU

Monday, June 13, 2011

AKU CINTA KAU

                                                                             BAB 1

 jam menunjukkan pukul 8.00 pagi Zarina yang berada di pejabat awal pagi lagi sudah mengatuk kerana kerja dia hari ini tidak banyak sangat."Zarina masuk kejap" kata Imran bos kepada Zarina."baik bos"jawap Zarina."Assalamualaikum"Zarina memberi salam sebelum masuk."Wakalaikumussalam,masuk"jawap Imran."Zarina hari ini awak ada tugas yang akan saya beri kepada kamu."Imran memulakan bebicara."Ish....dia ini aku baru hendak rehat dia bagi aku tugas pulak."keluh Zarina di dalam hati."Awak kena siapkan semua fail ini."jawap Imran dengan tegas."Alah jantan ni nak jerit-jerit pulak aku belum pekak lagi".jawap Zarina dalam hati."Hello kat sini bukan tempat hendak temenung."kata Imran dengan geram kerana pertayaannya tidak dijawab."eik...maaf boss"kata Zarina gagap."Okey...so pergi buat kerja sekarang".jawap Imran dengan tegas.Dalam diam-diam Imran jatuh hati kepada Zarina bukan kerana kecantikannya tetapi kecerdikannya.

 Zarina menghempaskan begnya kerana kepenatan sepanjang hari dia bekerja tanpa rehat kerana tugasan yang di beri oleh bossnya itu.Sebenarnya Zarina benci dengan bossnya itu kerana pernah sekali bossnya itu hampir membuatkannya kena langar oleh kereta.Bila diingatkan balik rasa geram hatinya masih tidak maafkan bossnya itu.Zarina masuk bilik air untuk membersihkan badannya yang melekat itu.Setelah siap memakai baju Zarina turun kebawah.Zarina duduk dengan kawan baiknya  iaitu Zulaikah atau nama manja Ika.Ika bekerja Doktor kadang-kadang sahaja Ika akan balik ke rumah.Zarina pergi ke dapur untuk membuat air.Zarina terus menuju ke ruang tamu.Ika yang belum mandi apatah lagi solat dia terus naik ke biliknya untuk mandi dan menunaikan solat.Zarina alih rancangan yang membosankan baginya itu dia tidak puas hati kepada bossnya itu.Baginya bossnya itu sahaja mahu bagi dia penat

 Zarina bangun pagi kerana hari ini dia mahu bagi fail-fail yang perlu disiapkan kepada boss jahamannya itu."ish..mamat ni kalau tak bagi aku senang memang tak bolehkan"degus Zarina dalam hati.Dulu Zarina pernah jatuh cinta dengan Imran tetapi sejak Imran sengaja menolak Zarina hampir kena langgar Zarina niat dalam hati supaya keras hati dengan lelaki.

BAB 2
 "Zarina masuk".Panggil Imran."Baik boss".Jawap Zarina dengan lembut."Ya boss apa boleh saya bantu".kata Zarina dengan penuh lembut Imran tergoda dengan suara merdu Zarina."Zarina saya nak awak ikut saya pergi Pulau Tioman esok kerana ada kerja yang mahu saya selesaikan dekat sana".jawap Imran dengan merdu."Baik boss"jawap Zarina dengan mukannya masam."baik awak boleh keluar sekarang".jawap Imran."aduh...mamat ni...bencilah aku,aku nk rehat." jawap Zarina dalam hati."yeh...dapat jugak aku ajak dia keluar dengan aku."jawap Imran dengan gembira.Pada malam itu Zarina dengan rasa marah dan kepenatan dia mengemas baju-baju yang patut dia bawanya."Asalah mamat ni suka buat aku penat dan sakit hati"degus Zarina dengan perasan yang marah.

 Keesokan harinya Zarina dan Imran bertolak pukul 10:30 pagi.Imran duduk di belakang kerana dia mahu duduk di sebelah Zarina manakala Zarina jauhkan diri dari Imran.Tiba di Pulau Tioman pada pukul 3:55 petang.Zarina dan Imran pergi ke kuanter untuk mendapat kunci masing-masing.Nombor bilik Zarina 103 manakala nombor bilik Imran 104."Boss metting pukul berapa"tanya Zarina dengan pelik kerana tiada kakitangan yang ada disitu."sebentar ya"jawap Imran dengan sopan."pelik tadi aku tak dengar pulak bunyi phone dia."jawap Zarina dalam hati."Aduh... metting kita dibatalkan kerana boss besar ada hal"jawap Imran dengan selamba.


  "Apa..sekarang nak buat apa ni?"jawap Zarina dengan nada yang tinggi."nak buat apa bercutilah kat sini selama 1 minggu"jawap Imran dengan selamba."Bercuti baliklah"jawap Zarina dengan penat."Alah membazir duit saya bayar sewa bilik awak dengan saya"jawap Imran dengan muka sedih."yela...yela kita bercuti"jawap Zarina dengan mengalah kerana dia tidak tahan dengan rauk wajah Imran yang seakan-akan macam budak kecik itu.Sampai di bilik masing-masin Zarina mengemas pakaian didalam almari"ish..mamat ni selamba dia suruh aku bercuti kat sini dengan dia,dia ingat aq ni kekasih dia ke?"jawap Zarina dengan marah"kalau awak kekasih saya pun apa salahnyakan"jawap Imran dengan nada bergurau."isg boss macam mana boss boleh masuk bilik saya ni."jawap Zarina dengan risau dia takut kalau boss akan apa-apakan dia."pintu tidak berkunci"jawap Imran dengan sopan."tak ya pun bagilah salam ke atau pun ketuk pintu tak payah lah sampai masuk bilik orang."jawap Zarina dengan marah."dah bagi salam tak jawap ketuk pintu tak dengar masuk je lah lagi satu awak tu binatang ke mestilah orang"jawap Imran dengan selamba."boss nak apa datang bilik saya ni"jawap Zarina dengan sabar."saya nak awak temankan saya pergi pantai petang"jawap Imran bila di tanya oleh Zarina."Baik boss"jawap Zarina.


lalu Imran keluar dari bilik Zarina dengan segera sampai tersenyum."ish nak loya buruk pulak mamat ni selamba dia je kata aq ni binatang"degus Zarina dengan marah.


   


    
    
   
Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment